Jesteś tutaj: Strona główna / Klauzula RODO

Klauzula RODO

 

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych; dalej: RODO) informujemy, iż:

 

[Administrator, dane kontaktowe]

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SUN-FARM Sp. z o.o., z siedzibą w Łomiankach 05-092, ul. Dolna 21 („Administrator”).

  1. We wszelkich sprawach dotyczących ochrony danych osobowych może się Pan/Pani skontaktować upoważnionym przez Administratora pracownikiem działu księgowo – kadrowego, pisemnie na adres e-mail dane.osobowe@sunfarm.pl lub telefonicznie – pod numerem +48 22 350 66 69 wew. 217

 

 [Cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych]

  1. Administrator przed rozpoczęciem czynności przetwarzania danych osobowych identyfikuje cel, podstawę prawną do ich przetwarzania oraz określa okres retencji danych. Państwa dane osobowe przetwarzane są:

    • ze względu na wymagania prawne, do których przestrzegania zobligowany jest Administrator (Art. 6 ust. 1 lit c),
    • ze względu na prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora (Art. 6 ust. 1 lit f),

    • na podstawie uzyskanej od Państwa zgody (Art. 6 ust. 1 lit a)

    • ze względu na realizację umowy, która wiąże Państwa z Administratorem, lub działania niezbędne do jej zawarcia (Art. 6 ust. 1 lit b),

  1. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach:

    • komunikacji z Panią/Panem w związku z Pani/Pana wiadomością przesłaną za pośrednictwem formularza kontaktowego lub ustnym zgłoszeniem przekazanym telefonicznie;
    • zgłoszenia działania niepożądanego produktu leczniczego w procedurze monitorowania bezpieczeństwa produktów leczniczych;

    • zgłoszenia incydentu medycznego w procedurze monitorowania bezpieczeństwa wyrobów medycznych;

    • zgłoszenia działania niepożądanego produktu kosmetycznego w procedurze monitorowania bezpieczeństwa produktów kosmetycznych.

  1. Wobec Pani/Pana nie będą podejmowane decyzje w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

  1. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, przy czym niezbędne do nawiązania kontaktu z Administratorem (niepodanie danych skutkuje niemożliwością udzielenia odpowiedzi lub przetwarzania zgłoszenia przez Administratora lub niemożliwością zgłoszenia działania niepożądanego produktów leczniczych lub kosmetycznych).

 

[Kategorie odbiorców danych osobowych] 

  1. Pani/Pana dane osobowe mogą być ujawniane osobom upoważnionym przez administratora do wykorzystania danych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych, którym spółka zleca wykonywanie takich czynności. W niektórych sytuacjach mamy prawo przekazywać Pani/Pana dane, jeżeli będzie to konieczne, abyśmy mogli wykonywać nasze obowiązki. Będziemy przekazywać dane wyłącznie wymienionym grupom: osobom upoważnionym przez nas, naszym pracownikom i współpracownikom, którzy muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki, podmiotom przetwarzającym, którym zlecimy to zadanie, dostawcom usług IT, podmiotom świadczącym usługi doradcze, prawnicze innym odbiorcom danych.

  1. Pana/Pani dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzania tych danych na podstawie przepisów prawa.

 

[Okres przechowywania danych] 

  1. Dane osobowe uzyskane w procesach dotyczących

    • produktów leczniczych będą przechowywane zgodnie z Art. 12 Rozporządzenia Wykonawczego Komisji (UE) nr 520/2012 z dnia 19 czerwca 2012 r. w sprawie działań związanych z nadzorem nad bezpieczeństwem farmakoterapii, o których mowa w rozporządzeniu (WE) nr 726/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady i w dyrektywie 2001/83/WE Parlamentu Europejskiego i Rady.
    • wyrobów medycznych będą przechowywane zgodnie z Art. 32 ust.1 Ustawy o wyrobach medycznych.

    • produktów kosmetycznych będą przechowywane zgodnie z Art. 11 ust.1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczące produktów kosmetycznych.

bądź do czasu wniesienia sprzeciwu – w zależności, które ze zdarzeń wystąpi wcześniej.

  1. Po upływie powyższego okresu dane osobowe będą przechowywane do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń.

 

[Prawa] 

  1. Przysługuje Pani/Panu: prawo dostępu do danych dotyczących Pani/Pana, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych osobowych.

  1. W celu skorzystania z praw wymienionych powyżej należy skontaktować się z osoba upoważnioną przez Administratora (dane kontaktowe wskazane wyżej – patrz pkt 2 [Administrator, dane kontaktowe]).

  1. Ponadto przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeśli sądzi Pani/Pan, że przetwarzanie danych narusza RODO.